Otrokom opero in balet




O BALETNI PREDSTAVI PEPELKA IN OPERNI PREDSTAVI BASTIEN IN BASTIENA

Ob vsakodnevnem 'opazovanju' otrok in mladih, ob poslušanju njihovih stisk s katerimi se srečujejo - navadno skozi konflikt; želja odzvati se nase in/ali zadovoljiti pomembne odrasle, 'pomembne' vrstnike – velikokrat pomislim na asocialno, potrošniško usmerjeno in kulturno ter duhovno prazno okolje, ki jih obdaja. Poleg ljubezni in varnosti, je znano, da vsak otrok za svoj celosten razvoj, za pobudo lastnim potencialom, za krepitev samozavesti,… potrebuje prostor, ki nudi in dovoljuje raziskovanje strahov in dvomov, ki nagovarjajo čustva… Brez celostnega razvoja skozi lastna doživetja, skozi različne dogodivščine, vsebine in medije se otroci lahko spreminjajo le v poslušne ali/in uporniške robote. Zagotovo je 'deveto čudo' gledališke umetnosti eden tistih močnih, a varnih sprožilcev, ki nagovarja čustva na svojstven način in kliče po novih občutjih, bolj kot vrsta animacij, ki so jih otroci in mladi deležni danes.

»Dobro leto nazaj je Wolfgang Schneider predsednik Mednarodnega združenja gledališč za otroke in mlade med drugim zapisal svojo željo, da bi bilo vsem otrokom v vrtcih in šolarjem omogočeno vsako šolsko leto vsaj dvakrat obiskati gledališče.« Naj bo vsaj ena od teh predstav, predstava v produkciji Čarobne dežele, ki ponuja novo, a ohranja staro in avtentično. Tudi sama se strinjam s Schneider-jem, ki pravi, da je gledanje umetniških stvaritev umetnost, ki pa se jo je treba naučiti: "Treba je vaditi poslušanje, da lahko sploh začnemo razumeti." Kaj ne velja to, za vse, kar imenujemo življenje, kaj ne velja to za odnose, katerih kvaliteta, ključno vpliva na kvaliteto posameznikovega življenja…

Baletna predstava PEPELKA in operna predstava BASTIEN IN BASTIENA, skozi čaroben način popeljeta otroke v še nepoznani svet elegantnega plesa in svilenega petja.

Čarobnost oblačil, scena, luč in čarovnikovo stopnjevanje napetosti v Pepelki otroke enostavno začara. Tako mimogrede, se razprtih ust in na široko odprtih oči znajdejo v že poznani zgodbi, z novimi telesnimi občutji. Za vsakega se najde košček, ki ga, jo impresionira… Mešanica že videnega, slišanega in vpletanje novega je tisto, kar malim gledalkam in gledalcem ponudi varno okolje za sprejemanje še nepoznanega. Različni baletni koraki, v ravno prav dolgih insertih, otrokom približajo balet v vsej njegovi čarobnosti in zahtevnosti. Brez kakršnekoli prisile ali nelagodja vstopi balet v srca malih gledalcev in gledalk ter ob podpori hudomušnih zvokov piana in čarovniških vragolij ostane zapisan kot ples božanja ter nežnosti; njim na razpolago.

Obstoj različnih vrst petja je dejstvo, ki navadno precej pozno dospe v možgansko skorjo otrok. Včasih skorajda prepozno. Kje se danes ponuja možnost, da bi 'mali' poslušalci in poslušalke, lahko doživeli barvitost palete opernih glasov, kje se otroci lahko srečajo z opero, ki ne more, da ne bi spodbujala različnih čustev in sooblikovala novih še nepoznanih občutij. Bastien in Bastiena; Znano operno delo, stara zgodba, pa zato nič tuja današnjim malim vedoželjnežem. Bestien tako podoben vsakemu od njih in Bestiena tako podobna vsaki od njih, se pogovarjata na nek nov 'nenavaden' način. Sanjata sanje, podobne vsakemu izmed nas in se znajdeta razpeta med iskrenostjo srca in privlačno močjo denarja. Čarovnik, otrokom tako domač, postavi most med otožno zgodbo, 'hecnim' petjem in otroki, katerih čustva kar poskakujejo od veselja, ko so nagovorjena s toliko strani. Ozadje piana, nenavadno petje, čarovniška igrivost, napetost v pričakovanju srečnega konca… vabijo otroke, da prisluhnejo z vso svojo bitjo. To, da se sami znajdejo v središču dogajanja, skozi spretno čarovnikovo interakcijo z njimi, je pika na I, je tisto nekaj kar ponudi malemu poslušalcu, poslušalki, da dovoli in zmore opero vzeti za del svojega sveta…

Za zaključek tega komentarja k predstavama, ki sem si ju doživela v družbi svojega 6 letnega sina; misel: Ne vem ali lahko svojim otrokom poleg brezpogojne ljubezni ter spoštovanja damo še več, kot to, da jim čim večkrat ponudimo ali ustvarimo pogoje, v katerih lahko sami sebe začutijo polno in svobodno. Hvala Čarobni deželi, da je našla način, kako otrokom približati umetnost v življenju in skozi to, tudi samo umetnost življenja .

Zapisala: Olja Štaleker Pleš,
Svetovalka na Centru za krepitev jaz.za, abs. SFU Dunaj, edukantka iz specializacije geštalt terapije na Gita institutu. Mati dveh otrok, z večletnimi izkušnjami pri delu; z otroki in mladostniki v projektih za kreativno preživljanje prostega časa, z otroki in mladostniki v stiski, z zlorabljenimi otroki ter žrtvami nasilja v družini.





© 2011 - 2018 Carobna dežela
Kontakt: info@carobnadezela.si; 051 375-300
Otroške predstave, otroci, predstave za otroke, zabava, rojstni dan, najem, prostor, igralnica, carovnik, caranje, carodej, carovec, nastop, božicek, dedek mraz, miklavž, darila, podelitev daril, igranje, slavljenec, Matej, predstave, opera, operne predstave, otroške operne predstave, janko in metka, bastien in bastiena, mala vodna vila, mala morska deklica, cankarjev dom, carobna igralnica, carobna dežela, carobni grad, praznovanje, nepozabno, doživetje, darila, okrasitev, okraševanje, baloni zavijanje z baloni, živali z baloni, dekoracija, vrtci, šole, ucenci, dijaki, malcki, igrala, podjetja, obdaritev otrok, kako organizirati zabavo, za starše, popust, kulturni bazar, ponudba, gostovanje, Ljubljana, Maribor, Nova gorica, Celje, Novo mesto, razprodane predstave, organizacija dogodkov, dogodki, organiziranje, prireditev, priložnost, paket, brezplacno, novo leto, božic, december, november, cankarjev dom, narodni dom, gledališce, dvorana, triada, pedagoško usmerjene, vzgojno, ucenje.